vrijdag 17 september 2010

Dreiging

Eigenlijk fotografeer ik liever natuur dan cultuur maar met dergelijke fraaie Hollandse luchten wil ik wel een uitzondering maken. Toch zou ik liever op dat moment in de duinen gelopen hebben maar ik moest die avond in de polder zijn dus was de molen de enige keus, tenzij je een industrieel fotograaf bent met al die oprukkende industrie. Deze molen staat in een relatieve kleine polder, de Kloosterschuur en Elsgeesterpolder, omringd door snelwegen, industriehallen en kassen. Er woedt een oorlog om ruimte en deze polders waar nog Grutto's, Tureluurs en vele Kieviten broeden staan onder constande druk. Gellukkig maken de vogelwerkgroepen zich sterk om ze te behouden. Hopelijk geven deze foto's ook nog hoop om dit te behouden want om deze foto's te maken zonder de lelijke kassen, hallen en wegen moest ik diep door de knieen om deze storende factoren niet op de foto te krijgen.

Canon 7D, 35-105, handheld

I prefer to take landscape photos of natural envirement but I was in the area. This old windmill stands in a small polder-landscape which faces pressure off the nearby industry. Land is scarce in Holland and these natural areas luckely are protected by the local nature conservation organisations.



Geen opmerkingen: