woensdag 1 februari 2012

Spreeuwenballet

Een nieuw jaar en eindelijk weer eens een blog. Meer als een half jaar geleden was m´n laatste post en alleen na de reis naar Finland voor de beren heb één maal een galerij toegevoegd aan m´n website. Maar dat betekend niet dat ik helemaal niets gedaan heb. We zitten nu een maand in onze nieuwe woning waar veel tijd en moeite in is gestoken. Gelukkig heeft dat allemaal geloond en kan ik me nu weer concentreren of fotografie en het regelmatig bijwerken van de website en blog. Eergisteren ben ik direct vanuit m´n werk naar een slaapplaats van circa 100.000 Spreeuwen gereden ik kwam net op tijd aan (zonsondergang) om het spektakel te aanschouwen en vast te leggen. Eigenlijk symboliseren de foto's wel een beetje de drukte van afgelopen tijd maar dat op een gegeven moment de rust keert. Alle foto's genomen met een 70-200 en Canon 7D, ISO 800 en F10. Ik hoop binnenkort weer naar de slaapplaats te gaan om met de groothoek opnames te kunnen maken en hopelijk zijn de Slechtvalken dan iets actiever zodat de groepen Spreeuwen mooie formaties maken.

3 opmerkingen:

Robert Wagter zei

Hoi Menno,

Waarom reageren hier zo weinig mensen? Onbekend maakt onbemind? De foto's zijn er anders mooi genoeg voor! De eerste is mijn favoriet wegens het prachtige licht. Wat een prachtig onderwerp is zo'n vlucht spreeuwen toch. Erg knap gedaan.

Groeten,
Robert

6dunes zei

Ha Menno,
anders dan een vlucht regenwulpen, altijd fascinerend om het te zien. Vooral foto 1 blinkt uit door zijn licht en beeld.
groet
Arie van Duijn
6dunes.nl

Incanto Images Fotografie zei

wat is dit apart genomen, vooral met de ondergaande zon.
Een abstract geheel, heel mooi genomen..

Groetjes Von