zondag 12 februari 2012

In de modder

De afgelopen dagen heb ik bij/in een half bevroren plasje gelegen. Doordat er water uit de duinen sijpelt was een deel nog vrij van ijs. Hans Overduin, http://www.hansoverduin.nl, tipte mij over deze plek en had al fraaie opnames gemaakt van Bokjes, Watersnippen, Witgatjes en Waterrallen. Helaas waren alleen nog de Waterrallen aanwezig en af en toe bezocht een Watersnip, Wintertaling, Merel en Roodborst de plek maar de Waterrallen stalen de show. Normaal leven ze verscholen in het riet en met het minste schieten ze al de begroeiing in. Door de kou en voedselschaarste laten hun schuwheid achterwege en zelfs zonder schuiltent liepen ze tot twee meter van de lens. Na uren in de kou, geen gevoel meer in m´n vingers en bevroren schoenen een mooi resultaat. Canon 500/4.0, 1.4EX, 1DmkII, Gitzo statief en camouflagenet.

2 opmerkingen:

Incanto Images Fotografie zei

dit is zeker een mooi plekje, de weerspiegeling en de kleuren zijn prachtig. Dit zijn de foto's waarvoor je wel in de kou wilt liggen..;-)

Groetjes Von

Ron zei

Via via, kom ik op deze site terecht, je hebt er wel héél mooie plaatjes op staan wanneer ik door je blogs scroll. Ik hoop dat ik je blog nog weet terug te vinden over een paar weken, heb je er geen 'volg knop' geactiveerd?

Groeten,
Ron